Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. De strijd om de klant/patiënt/gast wordt niet meer gestreden op het speelveld van kwaliteit of service maar op het speelveld van gastvrijheid of liever gezegd mensgerichtheid. Authentiek, menselijk contact met de klant/gast/patiënt en ook met jouw eigen medewerkers maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klantbeleving.

Mensgerichte gastvrijheid is niet de oude wijn van klant-, gast-, patiëntgerichtheid in nieuwe zakken gegoten; het is een fundamentele verandering in het handelen én denken van alle medewerkers en managers in jouw organisatie. Hospitality Innovation vraagt om bezieling van jouw eigen medewerker, waardoor de klant-,gast-, patiëntbeleving nog meer centraal komt te staan.

“Co-creating customer happiness’ is de unieke weg naar een 9+ klantbeleving.

Ik geloof echt dat Hospitality de nieuwe stap is in innovatie!

Maarten Bos

Senior Hospitality consultant Hotel Management School Maastricht